DAG 6 - snabbrepris på din barndom

Emma: 
Ja, har väl inte mycket intressant att säga på denna punkten. Jag föddes på Uddevalla sjukhus den 31 maj 1996. Det var säkert en jättefin och solig dag, men ska jag vara ärlig så minns jag inte så ni får inga fler detaljer. Jag har bott i Lysekil i hela mitt liv. Min första bff var Fanny Shafhausen Govik och vi träffades antagligen typ direkt jag kom hem ifrån BB om inte tidigare. När jag var två flyttade jag, mamma, pappa och min bror Emil ifrån huset vi bodde då till huset jag till viss del fortfarande bor kvar i och då träffade jag Alice. Alice och jag har varit bästa vänner och bott grannar från typ den stunden. Nu föddes också min lilla syster. 
Jag gick ett år på dagis, började sen förskolan. Cirkus två år senare skiljdes mina föräldrar och mamma flyttade till en liten lägenhet (också i lysekil) och jag har sen dess bott varannan vecka hos min mamma och varannan vecka hos min pappa. 
Mina favoritintressen under denna tiv i livet var att leka med lego, playmo, barbie, dockor, leka spion, spela handboll, busa med mina kompisar, klättra högst upp i träden eller springa runt barfota. Har inte så mycket mer att säga, hade en bra barndom och hade gärna upplevt lite fler av de dagarna. 


Hanna: 
Hmm, vad ska jag säga? Jag föddes på Umeå sjukhus den 4 oktober 1996 som pappas allra finaste födelsedagspresent (hängde ni med där? svar: vi fyller alltså på samma dag). Bodde därefter i Obbola tillsammans med mina föräldrar, sisådär 25 slädhundar och evig vinter. Sedan flyttade vi till USA, San Fransisco, ett tag, flyttade hem igen, hängde i Obbola något år till, vann pris med ett par slädhundar, åkte lite motorcykel, gick i kyrkans barntimme, fick en lillebror (som jag egentligen önskade var kattungar) och chillade på livet. Sen flyttade vi in till Umeå och levde i storstan innan vi våren 2002 ännu en gång flyttade och då till fina Lysekil. Då skulle vi egentligen ha flyttat till Kanada men vad är väl Kanada jämfört Lysekil liksom?? Hihi nej inte riktigt så var det men vi blev iallafall kvar. Här blev jag BFF med Gabriella och Elin, började i handboll, kallades Grodan, blev med skilda föräldrara (hahaha jävlar vad töntig jag är) spelade king på alla raster, gick i gymnastik, ridning, kreativt skrivande och nån målarkurs, deltog i typ varenda tjejbråk haha, hångde i bowlingen, var (är) kär i Alexander Rybak (herregud har en plansch med honom uppsatt på dörren) och gick på varje disco.
Kommer inte på något mer att skriva men här fick ni iallafall lite inblick på hur min barndom har sett ut. Fina dagar. 
 
Har inte tid att leta fram några bilder nu men jag får fixa det så snart jag kan, ber om ursäkt för det. 
 
Har ni några frågor så är det bara att kommentera eller mejla ([email protected]), vi tar oss alltid tid och svarar på allt! Puss på er alla fina läsare!
Här hänger vi och dallrar | |
#1 - - Anonym:

Elin vem?

Svar: haha elin persson!
hakan.blogg.se

Upp