DAG 2 - framtidsdrömmar/planer

Emma:
Framtiden är något som jag är lite nervös inför, hur ska jag klara mig helt själv liksom. Tänk om jag failar med alla jobb jag får, inte hittar någon man och typ ruttnar bort på gatan. Nej, det tror jag inte, i så fall får jag bo hemma hos mammi eller pappi.
Tycker faktiskt det ska bli intressant att se hur jag klarar mig, hur mycket min mamma kommer sakna mig och hur fet min lägenhet blir. Och då menar jag inte fet med kläder och smuts över hela golvet utan hur fett snyggt jag kommer ha det, (såg massa fina saker i gbg idag, dog)!
Om jag ska vara ärlig så vet jag verkligen inte alls vad jag vill arbeta med, antar att jag får se det om några år. Får ta en sak i taget, ska först gå ur skolan, kanske jobba ett tag i norge (älskar norge och man kan ju tjäna bra om man är så bra som jag), sen vill jag absolut resa ett tag. Luffa runt i olika länder, hitta nya vänner, kanske jobba lite utomlands och bara chilla på livet. Vill kunna berätta för mina barn och barnbarn om hur otroligt roligt jag hade som ung, hur jag gjorde superspontana grejer och hängde på fetaste festivalerna med galna vänner. Men för att det ska ske måste mina föräldrar släppa lite om tyglarna på mig och till exempelt låta mig åka på festival i sommar. (Om ni läser detta är ni bäst om jag får!!!!!!!!!!!!!!!) 

Jag antar att jag efter mina crazybananasuperroliga år får plugga igen, om jag vill ha något riktigt jobb så jag sen kan kamma in fetaste caschen och fylla på plånkan (=läs kylskåpet och garderoben). 
När jag blir tillräckligt gammal vill jag ha barn, gifta mig, köpa hus, bil, båt och ha ett roligt jobb som jag älskar att gå till. Men det är ett senare kapitel i mitt liv, för tänker leva i nuet och ta saker och ting som det kommer. 
 
Hanna:
Shit pommes, vet inte riktigt vad jag ska skriva. Jag vill egentligen så mycket och det jag oroar mig mest över att jag inte kommer att ha gjort någonting. Vissa dagar är jag skittaggad över att fylla 18, flytta hemifrån och bli vuxen medan andra dagar vill jag bara stanna allting. Typ inse vad jag egentligen har och hur lyckligt lottad jag egentligen är. Men jag kommer oavsett att flytta hemifrån snart och plugga vidare. Har ingen aning om vad jag vill bli så alltså vet jag inte heller vart jag kommer att plugga. Kanske utomlands? Jag vill reeeesa massor, se hela världen!! Jag vill flytta till London, Spanien och USA. Ha drömjobbet och volontärarbeta någon gång. Bo fint, vara omringad av människor som får mig att må bra och ha jävligt kul. När jag "har gjort mitt" vill jag nog flytta hem till Sverige igen. Gifta mig, skaffa familj. Grow old, pensionera mig och sen flytta utomlands till något exotiskt land med min man. 

Men nu ska jag bara fokusera på att gå ur skolan och ha kul. Inte stressa så jävligt. Det enda kan egentligen vet är att jag inte kommer att bo kvar i Lysekil, men vart jag hamnar får vi se då. Precis som Emma vill jag kunna berätta för mina barn och barnbarn om mitt sjukt roliga liv haha så om inte annat får jag väl göra det för deras skull. 

Hoppas det var av intresse, vid frågor är det bara att skicka ett mail till [email protected] så ska vi svara snarast möjligt. 
Ha en fin kväll, kram Emma och Hanna.
Här hänger vi och dallrar | |
Upp